تبلیغات
سید مهدی دانشمند - دبیر علوم تجربی - چندراهکار ساده برای باهوش شدن
 
سید مهدی دانشمند - دبیر علوم تجربی
درخت تو گر بار دانش بگیرد به زیر آوری چرخ نیلوفری را
درباره وبلاگ


این وبلاگ جهت ارائه ی مطالبی درباره ی علوم تجربی راهنمایی (نمونه سوال ، توضیح بعضی از قسمتها و مطالب وابسته به موضوعات درسی ) وبعضی مطالب سرگرم کننده یا اطلاعات عمومی ایجاد شده است .با تشکر از انتخاب شما امیدوارم مفید واقع شود ودرجهت بهتر شدن مطالب مرا راهنمایی کنید .

مدیر وبلاگ : سید مهدی دانشمند
نظرسنجی
در جستجوی چه مطالبی به این وبلاگ سر زدید؟








سه شنبه 24 شهریور 1388 :: نویسنده : سید مهدی دانشمند

مغز انسان

اکثر ما فکر می کنیم هوش یک ویژگی ارثی است ولی بدانید که علاوه بر ارث شرایط محیطی هم تاثیر زیادی بر هوش دارد ودر واقع هوش یک ویژگی ارثی محیطی است .

چگونه می توان بهره ی هوشی را افزایش داد؟ 

1- یکی از مهم ترین عواملی که روی هوش اثر می گذارد ،تغذیه است. نخوردن صبحانه در دوران کودکی ، باعث کم شدن ضریب هوشی و در دوران نوجوانی باعث کم شدن قدرت یادگیری می شود .

2- ورزش ودویدن آرام،باعث افزایش جذب اکسیژن و بهبود جریان خون وبالا رفتن عملکرد مغز و افزایش هوش می شود.

3- یاد گرفتن موسیقی به صورت منظم نیز باعث افزایش هوش و بهبود عملکرد مغز می شود.

4- حفظ شعرهای کوتاه ، یادگیری زبان دوم و خواندن کتاب نیز باعث افزایش هوش می شود.

5- بازی های فکری مثل شطرنج ، جدول و حل معما هم باعث تفکر سریع و بالا رفتن قدرت تصمیم گیری می شود .

6- خوابیدن کافی ، منظم و سر ساعت هم در افزایش هوش مؤثر است .

7- خوردن غذاهای دریایی مثل ماهی و میگو هم در افزایش هوش نقش زیادی دارند.

 8- استرس، قدرت مغز را تحلیل می‌برد. پس تا جایی كه می‌توانید از استرس دوری كنید و به شادی و آرامش روی آورید. انجام تمرین های یوگا و مدیتیشن می‌تواند راهكار مناسبی برای دوری از استرس باشد.





نوع مطلب : عمومی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :